Logo: BIP Logo: Facebook
  • Wersja językowa:
  • PL
  • EN
  • DE

Aktualności

Zasady i terminy rekrutacji do przedszkola i oddziałów przedszkolnych na terenie gminy Żary

W marcu rozpocznie się rekrutacja do przedszkola w Grabiku oraz oddziałów przedszkolnych przy szkołach podstawowych na terenie gminy Żary, a do 23 lutego rodzice mają czas na złożenie deklaracji o kontynuowaniu wychowania przedszkolnego. 
Poniżej znajdziecie zarządzenie w sprawie ustalenia harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2024/2025 dla przedszkola i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz klas pierwszych  szkół podstawowych, dla których Gmina Żary jest organem prowadzącym, a także kryteriów branych pod uwagę oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów oraz informacja o zasadach rekrutacji z kryteriami naboru oraz wnioski wraz z wymaganymi załącznikami.
Wszelkie dodatkowe informacje uzyskać można w poszczególnych szkołach oraz w Centrum Usług Wspólnych Gminy Żary tel. 68 363 00 40.

Załączniki

Rekrutacja do klas I szkół podstawowych!

Przypominamy, że kandydaci do szkoły podstawowej przyjmowani są z urzędu (szkoła obwodowa) lub na wniosek rodziców (szkoła nieobwodowa). Sprawdź, jakie dokumenty musisz złożyć, aby zapisać dziecko do szkoły. 
Kandydaci zamieszkali w obwodzie danej szkoły
Kandydaci zamieszkali w obwodzie szkoły podstawowej, którzy ubiegają się o przyjęcie do klasy I wyłącznie w tej szkole - przyjmowani są z urzędu  na podstawie zgłoszenia. Do zgłoszenia dołącza się oświadczenie o miejscu zamieszkania rodziców kandydata i kandydata, które składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych oświadczeń  (art. 151 ust. 2 i 3 ww. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe). Dokumenty należy złożyć w wybranej szkole w terminie do 22.03.2024 r.
 
Kandydaci spoza obwodu
Kandydaci, dla których wybrana szkoła nie jest szkołą obwodową, biorą udział w postępowaniu rekrutacyjnym, które rozpocznie się w kwietniu.
 
Wszelkie dodatkowe informacje uzyskać można w poszczególnych szkołach oraz w Centrum Usług Wspólnych Gminy Żary tel. 68 363 00 40.
 
Poniżej Zarządzenie w sprawie ustalenia  harmonogramu czynności w postępowaniu rekrutacyjnym oraz postępowaniu uzupełniającym na rok szkolny 2024/2025 dla przedszkola, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i punktów przedszkolnych i klas pierwszych  szkół podstawowych, dla których Gmina Żary jest organem prowadzącym, a także kryteriów branych pod uwagę oraz dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów oraz informacja o zasadach rekrutacji z kryteriami naboru oraz wnioski wraz z wymaganymi załącznikami.
 

Załączniki

Przedstawiciele Gminy Żary z partnerską wizytą w gminie Neuhausen Spree

O realizowanych w 2024 roku wspólnych projektach rozmawiali podczas roboczego spotkania  26 stycznia br. u niemieckich partnerów w Neuhausen Spree przedstawiciele gminy Żary.
Stronę polską reprezentowali Leszek Mrożek- Wójt Gminy Żary, Anna Kochanowska kierownik Referatu Spraw Społecznych i Zamówień Publicznych oraz przedstawiciele Fundacji Natura Polska – Tomasz Żółkiewicz i Krzysztof Piaseczny.
Gospodarzem spotkania był Dieter Perko- burmistrz naszej partnerskiej gminy  Neuhusen Spree.
Rozmowy dotyczyły aktualnej sytuacji gospodarczej w obu  Gminach, realizowanych aktualnie z Fundacją Natura Polska projektów w zakresie edukacji, turystyki, ochrony klimatu, ale i przyszłych przedsięwzięć po obu stronach granicy w 2024 roku.

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

5Galeria zdjęć: Neuhausen spree wizyta styczen 24

Tenisowe zmagania na rzecz WOŚP

Dokładnie 1451,90 zł zebrali do WOŚP-owej puszki podczas Turnieju Tenisa Stołowego na rzecz 32 Finału WOŚP w Olbrachtowie, w niedzielę 28 stycznia br.
Hasło tegorocznych zmagań tenisowych,, Gramy bo lubimy" przyciągnęło do rywalizacji 35 graczy z  Zielonej Góry, Lubska, Nowej Soli, Nowogrodu Bobrzańskiego,  Grabika, Mirostowic Dolnych i Górnych, Żar, Gubina , Biedrzychowic Dolnych i oczywiście  Olbrachtowa.
Tradycyjnie grano w trzech kategoriach. Zmagania rozpoczęły się o godz. 10.00, a zakończyły o godz. 15.00. W sumie rozegrano 94 mecze. Najliczniejszą, bo 20 osobową  grupę stanowili amatorzy.
W poszczególnych kategoriach zwyciężyli:
Kobiety   
 1. Polanowska Ewa - Mirostowice Dolne
2. Bartosz Grażyna - Mirostowice Górne
3. Makarewicz Kamila -Lubsko
4. Silmanowicz Marta- Biedrzychowice
Amator : 
 1. Olbryś Maciej - Grabik
2. Roziński Aleksander- Gubin
3. Hawełka Łukasz- Olbrachtów
4. Duda Adam - Żary
 Zrzeszeni :
 1. Babiak Oliwier - Nowogród Bobrzański
2. Paszczeniuk Dawid - Żary
3. Morusiewicz Hubert - Żary
4.Kozłowski Adam- Nowa Sól
 
Do puszki zebrano 1451,90 zł .Najlepsi otrzymali statuetki i nagrody ufundowane przez Gminę Żary i LKS Błękitni Olbrachtów. Organizatorem i sędzią głównym był Dariusz Hawełka. Do zobaczenia za rok!
 
 

Elementy dodatkowe powiązane z tym akapitem w informacji

13Galeria zdjęć: TENIS 24 WOŚP

Maturzysto! Właśnie rusza IV edycja konkursu o Złoty Indeks AEH!

Co zrobić, aby wygrać? Napisz esej na temat „Społecznie wykluczeni, jak otworzyć ludzi na świat?”
Wypełnij formularz zgłoszeniowy dostępny na stronie konkursu i dołącz pracę do 30 kwietnia

 
Co zyskasz? Indeks na studia na wybrany przez laureata  kierunek i stypendium o wartości czesnego na cały okres studiów!
Szczegółowe informacje o konkursie znajdziesz na stronie  https://indeks.vizja.pl/
Nie zwlekaj! Dołącz do grona zdolnych studentów i zgłoś się do konkursu o Złote Indeksy!
#AEH #ZłotyIndeks #studia #konkurs

Granty na edukację historyczną

Ruszył nabór do programu "Patriotyzm jutra". Maksymalna wysokość grantu wynosi 70 tys. zł.  Termin składania wniosków mija 22 lutego. 
Dofinansowanie z programu można otrzymać na realizację projektów związanych z szeroko pojętą edukacją historyczną, popularyzacją ważnych wydarzeń dziejowych czy tworzeniiem innowacyjnych narzędzi dydaktycznych. Patriotyzm jutra to ogólnopolski program grantowy organizowany przez Muzeum Historii Polski służący odkrywaniu, dokumentowaniu i upowszechnianiu wiedzy o historii Polski. 
Uprawnione do składania wniosków są samorządowe instytucje kultury (m.in. muzea regionalne, biblioteki, ośrodki kultury), organizacje pozarządowe (fundacje i stowarzyszenia), spółdzielnie socjalne oraz koła gospodyń wiejskich.
W ramach programu można ubiegać się o dofinansowanie realizacji takich projektów jak: działania edukacyjno-animacyjne (m.in. warsztaty, akcje artystyczno-historyczne); wydarzenia upamiętniające lokalne i ogólnopolskie wydarzenia historyczne; działania popularnonaukowe dotyczące lokalnych i ogólnopolskich aspektów historii; projekty popularyzujące wiedzę o historii (m.in. wystawy, kampanie i akcje społeczne, spotkania ze świadkami historii); tworzenie stron i portali internetowych promujących historię i popularyzujących wiedzę o wydarzeniach historycznych.
Dofinansowanie w ramach programu może wynieść od 5 tys. zł do 70 tys. zł brutto – w zależności od wysokości wkładu własnego.
Nabór odbywa się drogą elektroniczną w systemie Witkac (LINK).

 

 

Wykaz urzędowych lekarzy weterynarii, wyznaczonych do badania mięsa zwierząt

Prezentujemy aktualny wykaz urzędowych lekarzy weterynarii, wyznaczonych do badania mięsa zwierząt poddanych ubojowi w gospodarstwie oraz odstrzelonych zwierząt łownych, przeznaczonych na użytek własny.

Załączniki

Konkurs "Zabytek Zadbany"

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków zachęca do udziału w kolejnej edycji konkursu "Zabytek Zadbany".
Konkurs ma na celu promocję opieki nad zabytkami i propagowanie najlepszych wzorców ich badań, konserwacji, adaptacji, utrzymania i zagospodarowania. Prawo do zgłaszania kandydatów mają właściciele zabytków, ich posiadacze i zarządcy, Wojewódzcy Konserwatorzy Zabytków oraz konserwatorzy samorządowi. Laureaci otrzymują tytuły, dyplomy i tablice do oznaczenia zabytku. Szczegółowe informacje, regulamin konkursu oraz formularz zgłoszeniowy dostępne są na stronie: https://nid.pl/konkursy/zabytek-zadbany/
Termin nadsyłania zgłoszeń to 14 lutego 2024 r.

Broszura informacyjna o uldze podatkowej na zabytki

Wojewódzki Urząd Ochrony Zabytków informuje, że Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków w Warszawie przygotował broszurę informacyjną dotyczącą ulgi podatkowej na zabytki, skierowaną do osób fizycznych. W broszurze znajdą Państwo merytoryczne porady i aktualne informacje, w tym zmiany regulacji z ostatnich 12 miesięcy. Broszura ta stanowi istotne źródło wiedzy i wsparcie dla osób zainteresowanych konserwacją i pielęgnacją zabytków. Broszurę można pobrać z linku: https://nikz.pl/projekt/broszura/

Zgłoś się na szkolenie z integrowanej produkcji roślinnej

Lubuska Izba Rolnicza we współpracy z „Rolnictwem Lubuskim” sp. z o.o. prowadzi nabór na szkolenie z Integrowanej Produkcji Roślinnej. 
Integrowana produkcja rolna to nowoczesny i rozwijający się system uprawy, który wykorzystuje postęp technologiczny oraz biologiczny. Jest systemem dobrowolnym, a uczestnictwo w nim pozwala na otrzymanie zdrowych produktów roślinnych, które podlegają certyfikacji i oznakowaniu logo IP.
Aby przystąpić do systemu należy ukończyć  w/w szkolenie. Z
Odbędzie się ono w dniach 17-18.02.2024 r. na terenie powiatu międzyrzeckiego i trwać będzie 16 godzin (dwa dni po 8 godzin).
Na zakończenie każdy uczestnik otrzyma imienne zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w zakresie środków ochrony roślin.
WAŻNE: Szkolenie  jest odpłatne i dodatkowo zastępuje kurs chemizacyjny na okres 5 lat.
Zapisy trwają do 31.01.br. liczba miejsc ograniczona.
Wszystkich chętnych prosimy o kontakt z biurem Lubuskiej Izby Rolniczej.
Zapisy prowadzi Paweł Sas – tel. 509 396 017, 68 324 62 62
Baner: ukraina_pomagamyBaner: Na co idą moje pieniądze?Baner: konsultacjeBaner: info_z_gminy_zary
Baner: baner_sciekiBaner: Gospodarka odpadamiBaner: Czyste powietrzeBaner: odpady_harmonogram
Baner: SIP GISONBaner: e-mapaBaner: sms_banerBaner: swiatlowod
Baner: euroregion_nsbBaner: PSE